Ir al contenido principal

WEDNESDAY 27th MAY 2020 / Miércoles, 27 de mayo


WEDNESDAY 27th MAY 2020

Today we change Social Sciences lesson instead of English in order to continue with history periods and not to break the timeline.
Hoy cambiamos la clase de Social en lugar de la de Inglés para continuar con los periodos de la historia y no romper la línea del tiempo.


**Today we continue with another period of history.
The third on the timeline: THE MIDDLE AGES

THE MIDDLE AGES: CHRISTIAN KINGDOMS AND MUSLIMS
After ROMAN EMPIRE felt a new period start:THE MIDDLE AGES

*In the MIDDLE AGES, KINGDOMS were established , like CHRISTIANS KINGDOMS and MUSLIMS.

*A KINGDOM is a community or territory with certain rules having a king or queen
*MUSLIMS had communities and territories with certain rules having an EMIR


Look at this video to understand easily this period:
Después de la caída el imperio romano comenzó un nuevo periodo de la historia: La Edad Media.
*En la Edad media se establecieron los REINOS , como los REINOS CRISTIANOS Y LOS MUSULMANES.
*REINO era una comunidad o territorio con reglas comunes.Tenían un REY o REINA.
*Los MUSULMANES también tenían comunidades o territorios con reglas counes.Tenían un EMIR


CHRISTIAN KINGDOMS:
Look at this video to understand easier:


MUSLIMS:
Look at this video to understand easier:

*COPY AND COMPLETE THE TABLES IN YOUR NOTEBOOK WITH INFORMATION FROM MY VIDEO/POSTER EXPLANATION:

CHRISTIAN KINGDOMS











MUSLIMS







When you finish take a photo to the tables and send them to my email mar.muela@educa.madrid.org Thank you!


Cuando termines haz una foto a las tablas y envíalas a mi correo electrónico mar.muela@educa.madrid.org Gracias!!

LENGUA Y MATEMÁTICAS

Buenos días,

Me alegra mucho ver que muchos de vosotros habéis conseguido contestar a las preguntas que os hice ayer acerca de los Juegos Olímpicos. Os dejo un vídeo con las explicaciones de las actividades de hoy:




Y el enlace con las actividades:


Tenéis hasta el próximo jueves para entregar el cartel.

Como ya hemos terminado la unidad 9, podéis ir mandando las tareas que no me hayáis entrgado todavía. Podéis hacerlo a través del correo: juan.lopezescoz@educa.madrid.org o como lo estéis haciendo hasta ahora.

Ya en el vídeo lo digo, pero os pido disculpas por no estar en la videollamada de ayer por un problema técnico. Hoy estaré seguro, como todos los días a las 1 en Meetings.


Un abrazo,
Juan Antonio.

Comentarios

  1. hola profe soy Diego y en los ejercios de hoy noentiendo por que hay buecos tan pequeños porque nocaben las palabras

    ResponderEliminar
  2. Buenos días Diego!!Es una tabla pero por la configuración del blog , ha salido más pequeña.
    Puedes utilizar el espacio que desees para escribir las características de cada grupo.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

TUESDAY 31st MARCH 2020

TUESDAY 31st MARCH 2020 SOCIAL SCIENCES *Read this text and answer the questions: Europe’s largest bodies of water : The Mediterranean Sea is located in the south of Europe. It’s surrounded by many countries. That’s the reason why Mediterranean means sea between lands . Look at the map and see how it is between lands. Which lands have a coast with the Mediterranean? In ancient times it was a very important route for the Greek, Roman and Egyptian civilizations. Nowadays we can still find objects from those times on the sea floor that came from ships that The Atlantic Ocean is the second largest ocean in the world after the Pacific Ocean. It occupies the Northern and Southern Hemispheres. It has coasts with Europe, America and Africa.It has an S shape. The Atlantic Ocean is named after the Greek god, Atlas. Christopher Columbus navigated this ocean when he discovered America.   Read the text. Then write ATLANTIC OCEAN or MEDITERRANEAN SEA. It’s

MONDAY 18th MAY 2020 / Lunes, 18 de mayo

MONDAY 18 th MAY 2020 ENGLISH *Today we revise a content you learnt on the 2 nd grade:ORDINAL NUMBERS. We use ORDINAL NUMBERS to order things in a sequence, for example a running race...Look at this video to understand easier: Hoy repasamos los números ordinales que vimos el curso pasado. Usamos los números ordinales para ordenar cosas en una secuencia, por ejemplo en una carrera....Pincha en este vídeo para entenderlo mejor (en el enlace de arriba) *Here you have a chart with them: *Now copy and complete these activities in your notebook to practice: Ordinal Numbers 1.Which animal is the… 1.Fourth? 2.Seventh? 3.Second? 4.Sixth? 5.Ninth? 6.First? 7.Third? 8.Tenth? 9.Eighth? 10. Fifth? 2.Complete the sentences using the words below: first    March   One    eighth     Thursday J         second         fourth Wednesday is the third day of the week. A is the _________letter in the English alphabet.

TUESDAY 15th JUNE

TUESDAY 15 th JUNE  Today we revise  ALPHABET SOUNDS  through these activities: →ACTIVITY 1 : ABC COUNTDOWN Play this funny game forming the alphabet letters alphabet: ABC COUNTDOWN ACTIVITY →ACTIVITY 2 : WORD SPELLING Can you think of one word in English that begins with each letter of the alphabet? A nimal,  b anana,  c omputer... Can you continue until  z ? Write a list in your notebook: A is for....Animal B is for....Banana C is for ....Computer D is for..... →ACTIVITY 3 : SPELLING (MONTHS OF THE YEAR) SPELLING ACTIVITY