Ir al contenido principal

MONDAY 1st JUNE 2020 / Lunes, 1 de junio

MONDAY 1st JUNE 2020

NATURAL SCIENCES

****This week we do a revision about HUMAN BODY SYSTEMS you learnt in 2nd grade.

To complete these activities, you don´t need your natural science book, just to pay attention to the information I pin in our blog.

Hoy haremos un repaso de los aparatos del cuerpo humano que vimos el curso pasado.No necesitas el libro de Natural sólo pon atención a la información que cuelgo en el blog.

****Today we devote the lesson to two body systems are linked each other: RESPIRATORY AND CIRCULATORY SYSTEM:

RESPIRATORY SYSTEM

OXYGEN enters our blood through the RESPIRATORY SYSTEM when we breathe in .We INHALE (oxygen).

Then the CARBON DIOXIDE we don´t need anymore leaves our body when breath out .We EXHALE(carbon dyoxide).

**Look at this DR.BINOCS video to understand and remember easier:



El OXÍGENO entra en nuestra sangre a través del aparato respiratorio cuando respiramos.Nosotros INHALAMOS (oxígeno).

Entonces el DIÓXIDO DE CARBONO que no necesitamos sale de nuestro cuerpo cuando ya no lo necesitamos.Nosotros EXHALAMOS (dióxido de carbono).


RESPIRATORY SYSTEM PARTS

ACTIVITY 1

**COPY AND COMPLETE IN YOUR NOTEBOOK:


ACTIVITY 2

**COPY AND COMPLETE IN YOUR NOTEBOOK THE FOLLOWING SENTENCES USING:

     NOSE           TRACHEA        BRONCHI         LUNGS

a)The ________ is a tube that divide into two smaller tubes called BRONCHI.

b)The ________ has two holes called nostrils where the air enters our body.

c)The ________ are two sacks protected by the ribs.

d)The air goes down the ________ into the two lungs.

    **When you finish take a photo of the activities and send it to my email mar.muela@educa.madrid.org Thank you!

    Cuando termines haz una foto de las actividades y envíalo a mi correo electrónico mar.muela@educa.madrid.org Gracias!!

CIRCULATORY SYSTEM

Our circulatory system is like a transport system .It carries nutrients from the food we eat and oxygen from the air we breath around.

Look at this video to understand and remember easier:

(DR.BINOCS)-HOW YOUR HEART WORKS?



Nuestro sistema circulatorio es como un sistema de transporte.

LLeva nutrientes de la comida que comemos y oxígeno del aire que respiramos.

CIRCULATORY SYSTEM PARTS


*Click on this link to complete activities about the CIRCULATORY SYSTEM.

(Cuando terminas la ficha en este link, te da dos opciones ....elige "ENVIAR A MI PROFESOR" entonces introduces tu nombre, curso y mi correo electrónico mar.muela@educa.madrid.org

Los resultados me llegarán a mi directamente.

Después en la parte superior izquierda te aparecerá en color rojo inmediatamente la calificación de esta tarea).

ACTIVITIES CIRCULATORY SYSTEM

LENGUA Y MATEMÁTICAS

Buenos días,

Comenzamos una nueva semana y un nuevo mes. Ya nos queda menos para poder disfrutar de las vacaciones. Así que, vamos a aprovechar al máximo el tiempo que nos queda.

Antes que nada, como siempre las correcciones del día anterior y la explicación de lo que vamos a hacer hoy.



Y, ahora sí, las actividades para hoy:

Unidad 10 - Unos juegos con historia

Si tenéis dudas podéis resolverlas a las 1 en Meetings.

https://educamadrid.webex.com/meet/juan.lopezescoz

IMPORTANTE: Debéis ir mandando las actividades que hemos realizado durante el tercer trimestre. Podéis enviarlas a través de correo electrónico ( juan.lopezescoz@educa.madrid.org ) o por el medio habitual de contacto.

Un abrazo, 

Juan Antonio.



Comentarios

Entradas populares de este blog

MONDAY 25th MAY 2020 / Lunes, 25 de mayo

MONDAY 25 th MAY 2020 ENGLISH ACTIVITY 1 Click on this link to complete your english online test: ENGLISH ONLINE TEST ACTIVITY 2 Next Friday May 29 th , in our videomeeting we will make questions and answers round in order to revise oral activities that we usually used to work at school. Here it goes a part of them and I will pin more questions every week to be ready for Fridays. Your task consists on listening, reading and practicing questions and answers for May 29 th (Friday): 1-.Read the questions 2-.Play the video 3-.Practice El próximo Viernes 29 en la videollamada haremos un turno de preguntas y respuestas para recordar y repasar las preguntas orales que trabajábamos en clase . Aquí os dejo una parte de ellas y así iremos dando más para los siguientes viernes. Vuestra tarea consiste en escuchar, leer y practicar las preguntas y respuestas para el día 29 de Mayo(viernes). 1-.Lee las preguntas 2-.Mira el vídeo 3-.Practica ...

23rd APRIL 2020 INTERNATIONAL´S BOOK DAY

THURSDAY 23 rd APRIL 2020 / Jueves, 23 de abril ENGLISH Today we celebrate INTERNATIONAL´S BOOK DAY FOSTER TO READING ACTIVITY (Watch this video about THE GRUFFALO book) The Gruffalo After listening and watching to The Gruffalo, read  the following questions and choose the correct answer (all times you need to watch it): Where does the story take place? In the woods In the ocean In the city Which animal does the mouse not meet in the woods? An owl A bear A snake What meal does the fox invite the mouse to have with him? Breakfast Lunch Dinner What color is the Gruffalo’s tongue? Red Green Black What does the Gruffalo say is his favorite food? Roasted fox Owl ice cream Mouse on a slice of bread How many animals live in the tree? __________ What is the name of the big, fat animal in the tree? ___________________________________________ What anima...

MONDAY 18th MAY 2020 / Lunes, 18 de mayo

MONDAY 18 th MAY 2020 ENGLISH *Today we revise a content you learnt on the 2 nd grade:ORDINAL NUMBERS. We use ORDINAL NUMBERS to order things in a sequence, for example a running race...Look at this video to understand easier: Hoy repasamos los números ordinales que vimos el curso pasado. Usamos los números ordinales para ordenar cosas en una secuencia, por ejemplo en una carrera....Pincha en este vídeo para entenderlo mejor (en el enlace de arriba) *Here you have a chart with them: *Now copy and complete these activities in your notebook to practice: Ordinal Numbers 1.Which animal is the… 1.Fourth? 2.Seventh? 3.Second? 4.Sixth? 5.Ninth? 6.First? 7.Third? 8.Tenth? 9.Eighth? 10. Fifth? 2.Complete the sentences using the words below: first    March   One    eighth     Thursday J         second         fourth Wednesda...