Ir al contenido principal

MONDAY 1st JUNE 2020 / Lunes, 1 de junio

MONDAY 1st JUNE 2020

NATURAL SCIENCES

****This week we do a revision about HUMAN BODY SYSTEMS you learnt in 2nd grade.

To complete these activities, you don´t need your natural science book, just to pay attention to the information I pin in our blog.

Hoy haremos un repaso de los aparatos del cuerpo humano que vimos el curso pasado.No necesitas el libro de Natural sólo pon atención a la información que cuelgo en el blog.

****Today we devote the lesson to two body systems are linked each other: RESPIRATORY AND CIRCULATORY SYSTEM:

RESPIRATORY SYSTEM

OXYGEN enters our blood through the RESPIRATORY SYSTEM when we breathe in .We INHALE (oxygen).

Then the CARBON DIOXIDE we don´t need anymore leaves our body when breath out .We EXHALE(carbon dyoxide).

**Look at this DR.BINOCS video to understand and remember easier:



El OXÍGENO entra en nuestra sangre a través del aparato respiratorio cuando respiramos.Nosotros INHALAMOS (oxígeno).

Entonces el DIÓXIDO DE CARBONO que no necesitamos sale de nuestro cuerpo cuando ya no lo necesitamos.Nosotros EXHALAMOS (dióxido de carbono).


RESPIRATORY SYSTEM PARTS

ACTIVITY 1

**COPY AND COMPLETE IN YOUR NOTEBOOK:


ACTIVITY 2

**COPY AND COMPLETE IN YOUR NOTEBOOK THE FOLLOWING SENTENCES USING:

     NOSE           TRACHEA        BRONCHI         LUNGS

a)The ________ is a tube that divide into two smaller tubes called BRONCHI.

b)The ________ has two holes called nostrils where the air enters our body.

c)The ________ are two sacks protected by the ribs.

d)The air goes down the ________ into the two lungs.

    **When you finish take a photo of the activities and send it to my email mar.muela@educa.madrid.org Thank you!

    Cuando termines haz una foto de las actividades y envíalo a mi correo electrónico mar.muela@educa.madrid.org Gracias!!

CIRCULATORY SYSTEM

Our circulatory system is like a transport system .It carries nutrients from the food we eat and oxygen from the air we breath around.

Look at this video to understand and remember easier:

(DR.BINOCS)-HOW YOUR HEART WORKS?



Nuestro sistema circulatorio es como un sistema de transporte.

LLeva nutrientes de la comida que comemos y oxígeno del aire que respiramos.

CIRCULATORY SYSTEM PARTS


*Click on this link to complete activities about the CIRCULATORY SYSTEM.

(Cuando terminas la ficha en este link, te da dos opciones ....elige "ENVIAR A MI PROFESOR" entonces introduces tu nombre, curso y mi correo electrónico mar.muela@educa.madrid.org

Los resultados me llegarán a mi directamente.

Después en la parte superior izquierda te aparecerá en color rojo inmediatamente la calificación de esta tarea).

ACTIVITIES CIRCULATORY SYSTEM

LENGUA Y MATEMÁTICAS

Buenos días,

Comenzamos una nueva semana y un nuevo mes. Ya nos queda menos para poder disfrutar de las vacaciones. Así que, vamos a aprovechar al máximo el tiempo que nos queda.

Antes que nada, como siempre las correcciones del día anterior y la explicación de lo que vamos a hacer hoy.



Y, ahora sí, las actividades para hoy:

Unidad 10 - Unos juegos con historia

Si tenéis dudas podéis resolverlas a las 1 en Meetings.

https://educamadrid.webex.com/meet/juan.lopezescoz

IMPORTANTE: Debéis ir mandando las actividades que hemos realizado durante el tercer trimestre. Podéis enviarlas a través de correo electrónico ( juan.lopezescoz@educa.madrid.org ) o por el medio habitual de contacto.

Un abrazo, 

Juan Antonio.



Comentarios

Entradas populares de este blog

18th June 2020

18th June 2020  Hello everyone!! This is our last work day of English so I want to thank you for this long time working hard with great effort. Congratulations!!  You´ve got superpower!! Today I have a proposal for you. Follow the missions to guess the secret code. Good luck!! ENGLISH MISSION See you tomorrow in our videomeeting...Have a nice day!!

Lunes, 20 de abril/ 20th APRIL 2020

Buenos días, Comenzamos una nueva semana con mucha energía. Además, ya nos queda menos para poder salir a la calle a disfrutar del aire fresco. A partir de la semana que viene podréis salir a pasear. ¡Qué suerte! Os dejamos las tareas para hoy: LENGUA Y MATEMÁTICAS ¡Al abordaje! Un abrazo, Juan Antonio. MONDAY 20 th APRIL 2020 SOCIAL SCIENCE Today we start a new unit called SPAIN(Unit 4 ) in our book. You will learn about our beautiful country. So go to page 62 and 63 and pay attention to the six photos. Complete activities 1 and 3 in your notebook. ENGLISH Today we start a new unit called DETECTIVES (Unit 7) in our Pupil´s and Activity book. You will learn about HOUSE vocabulary and PAST SIMPLE. So go to page 72 in your Pupil´s book and take a look to the twelve photo words about your HOUSE. Then complete Activity 1 in your Activity book page 70

Tuesday 28 th April 2020 / Martes, 28 de abril

TUESDAY 28th APRIL 2020 SOCIAL SCIENCE We continue in Spain´s relief map. Revise Spain´s most important MOUNTAIN RANGES and AUTONOMOUS COMMUNITIES *Look at the next two maps and identify information to complete this chart. What mountain ranges go through these autonomous communities? ¿Qué comunidades autónomas atraviesan estos sistemas montañosos?: MOUNTAIN RANGE AUTONOMOUS COMMUNITIES Cordillera Cantábrica Galicia,Asturias,Cantabria,País Vasco and Castilla y León Sistema Central Sistema Ibérico Pyrennes Sierra Morena Cordillera Bética ENGLISH Let´s learn more vocabulary in Unit 7 Pupil´s Book page 76 activity 1. Read the new words and complete the crossword on page 73 activity 1 in your Activity book. LENGUA Y MATEMÁTICAS  Buenos días, Aquí tenéis el enlace a las tareas de hoy. Espero que tengáis un buen día. ¡Al abordaje!...