Ir al contenido principal

THURSDAY 7th MAY 2020 / Jueves, 7 de mayo


THURSDAY 7th MAY 2020
SOCIAL SCIENCE
*Today we continue with Spain´s most important rivers.
Practice their location in this interactive game:

*As you know these rivers are very long which are divided in different PARTS(Take a look to page 69 in your Social Sciences book).
Look at this picture to identify them:

REMEMBER.....

➤SOURCE:Donde nace el río,normalmente en la montaña.  (NACIMIENTO)                                              
"The source of the Miño river is in Sierra de Meira(Galicia)"


➤TRIBUTARY: Río más pequeño que desemboca en otro    río(AFLUENTE).Un río más pequeño es afluente(tributary) de otro más grande.                                              
 "Miño´s tributary is the Sil river"                                                                                                                                                                                      

➤MOUTH: Donde se acaba el río.
Acaba en un mar,océano, lago o incluso otro río.                                                
➤FLOWS INTO:Desemboca en....Quiere decir ...a donde van a acabar las aguas del río.                                      
"The Miño river flows into the Atlantic Ocean"                 

*Now read page 68 information in your Social Sciences book and complete this table:
RIVER SOURCE TRIBUTARIES FLOWS INTO
Miño Sierra de Meira Sil Atlantic Ocean
Duero





Ebro





Tajo





Guadalquivir





Guadiana






ARTS
Today in Arts&Crafts we start a new project to deal with different TYPES OF LINES:

Your work is to create a composition using different types of lines.Here there are some examples.You don´t have to copy them.They are just examples so you can understand the task clearly.









When you finish your project, take a photo and send it to my email mar.muela@educa.madrid.org
DEADLINE:22nd MAY 2020 Thank you!

Debes de crear una composición usando los tipos de líneas del diagrama anterior.
Estos son algunos ejemplos.No debes copiarlos, son aclaraciones para que entiendas mejor el trabajo.

Cuando termines tu projecto,haz una foto y envíalo a mi correo electrónico mar.muela@educa.madrid.org
Puedes enviarlo hasta el 22 de Mayo. .Gracias!!

LENGUA Y MATEMÁTICAS

Buenos días,

Os dejo el vídeo con la corrección de las actividades de ayer y la explicación de las de hoy.



Os dejo el enlace al calendario:

Los animales

Tenéis hasta el viernes que viene, día 15 de mayo, para entregar el borrador de la descripción. Podéis ir hacinéndola poco a poco.

Un abrazo,
Juan Antonio.


Comentarios

Entradas populares de este blog

MONDAY 25th MAY 2020 / Lunes, 25 de mayo

MONDAY 25 th MAY 2020 ENGLISH ACTIVITY 1 Click on this link to complete your english online test: ENGLISH ONLINE TEST ACTIVITY 2 Next Friday May 29 th , in our videomeeting we will make questions and answers round in order to revise oral activities that we usually used to work at school. Here it goes a part of them and I will pin more questions every week to be ready for Fridays. Your task consists on listening, reading and practicing questions and answers for May 29 th (Friday): 1-.Read the questions 2-.Play the video 3-.Practice El próximo Viernes 29 en la videollamada haremos un turno de preguntas y respuestas para recordar y repasar las preguntas orales que trabajábamos en clase . Aquí os dejo una parte de ellas y así iremos dando más para los siguientes viernes. Vuestra tarea consiste en escuchar, leer y practicar las preguntas y respuestas para el día 29 de Mayo(viernes). 1-.Lee las preguntas 2-.Mira el vídeo 3-.Practica ...

23rd APRIL 2020 INTERNATIONAL´S BOOK DAY

THURSDAY 23 rd APRIL 2020 / Jueves, 23 de abril ENGLISH Today we celebrate INTERNATIONAL´S BOOK DAY FOSTER TO READING ACTIVITY (Watch this video about THE GRUFFALO book) The Gruffalo After listening and watching to The Gruffalo, read  the following questions and choose the correct answer (all times you need to watch it): Where does the story take place? In the woods In the ocean In the city Which animal does the mouse not meet in the woods? An owl A bear A snake What meal does the fox invite the mouse to have with him? Breakfast Lunch Dinner What color is the Gruffalo’s tongue? Red Green Black What does the Gruffalo say is his favorite food? Roasted fox Owl ice cream Mouse on a slice of bread How many animals live in the tree? __________ What is the name of the big, fat animal in the tree? ___________________________________________ What anima...

MONDAY 18th MAY 2020 / Lunes, 18 de mayo

MONDAY 18 th MAY 2020 ENGLISH *Today we revise a content you learnt on the 2 nd grade:ORDINAL NUMBERS. We use ORDINAL NUMBERS to order things in a sequence, for example a running race...Look at this video to understand easier: Hoy repasamos los números ordinales que vimos el curso pasado. Usamos los números ordinales para ordenar cosas en una secuencia, por ejemplo en una carrera....Pincha en este vídeo para entenderlo mejor (en el enlace de arriba) *Here you have a chart with them: *Now copy and complete these activities in your notebook to practice: Ordinal Numbers 1.Which animal is the… 1.Fourth? 2.Seventh? 3.Second? 4.Sixth? 5.Ninth? 6.First? 7.Third? 8.Tenth? 9.Eighth? 10. Fifth? 2.Complete the sentences using the words below: first    March   One    eighth     Thursday J         second         fourth Wednesda...