Ir al contenido principal

THURSDAY 28th MAY 2020 / Jueves, 28 de mayo

THURSDAY 28th MAY 2020

SOCIAL SCIENCE

Today we continue with another period of history.

The fourth on the timeline: THE MODERN AGE

*After CATHOLIC KINGS (CHRISTIAN KINDOMS) reconquered Granada, a new period of the history starts: THE MODERN AGE.

*THE MODERN AGE is divided in two periods:

1-.THE EARLY MODERN AGE: Christopher Columbus discovered America.

2-.CONTEMPORARY AGE: Industrial Revolution


Después de que los Reyes Católicos reconquistaran Granada (REINOS CRISTIANOS), un nuevo periodo de la historia comienza: LA EDAD MODERNA.

LA EDAD MODERNA está dividida en dos periodos:

1-.La era moderna temprana: Cristóbal Colón descubre América.

2-.La edad contemporánea: La revolución industrial.

..........................................................................................................................................

1-.THE EARLY MODERN AGE: Christopher Columbus discovered America.

*The Catholic Kings period in Spain was very rich in art,literature and expeditions.

*Spain became a big empire who conquered a lot of territories all around the world.

*They gave money to Christopher Columbus to make a project to travel to India , but casually he arrived to a new land.It was America.

*Thanks to Christopher Columbus, nowadays in Spain we have different types of food like potatoes, corn or cacao( to make chocolate).

Watch this video to understad easier:


La época de los Reyes Católicos en España fue muy rica en arte,literatura y expediciones (viajes para descubrir nuevas tierras).

España llegó a convertirse en un gran imperio que conquistó muchos territorios alrededor del mundo.

Los Reyes Católicos dieron dinero a Cristóbal Colón par un viaje a la India pero por accidente llegó a una nueva tierra. Era América.

Gracias a Cristóbal Colón, hoy en día en España tenemos diferentes tipos de alimentos como patatas, maíz o cacao (para hacer chocolate).


2-.CONTEMPORARY AGE: Industrial Revolution

*In 1789 , there was a revolution in France.

*REVOLUTION is a very big change.People in France decided not to have a king or a queen anymore.Then a new period start: THE CONTEMPORARY AGE.

*In THE CONTEMPORARY AGE there were important changes and inventions. It was the INDUSTRIAL REVOLUTION.

Watch this video to understad easier:


En 1789, hubo una revolución en Francia.

Revolución es un cambio muy grande.La gente en Francia decidió no tener un rey o una reina nunca más.Fue el comienzo de un nuevo periodo:LA EDAD CONTEMPORÁNEA.

En la edad contemporánea hubo cambios muy importantes e inventos. Fue la REVOLUCIÓN INDUSTRIAL.

*COPY AND COMPLETE THE TABLES IN YOUR NOTEBOOK WITH INFORMATION FROM MY VIDEO/POSTER EXPLANATION:





THE EARLY MODERN AGE









CLICK HERE TO SEE CONTEMPORARY AGE CHARACTERISTICS:

CONTEMPORARY AGE INFORMATION   


THE CONTEMPORARY AGE








When you finish take a photo to the tables and send them to my email mar.muela@educa.madrid.org Thank you!



Cuando termines haz una foto a las tablas y envíalas a mi correo electrónico mar.muela@educa.madrid.org Gracias!!



ARTS

Tomorrow is the last day to send me your fossil photo.Up to date.



Mañana es el último día para enviarme tu trabajo de fósil.Ponte al día.

LENGUA Y MATEMÁTICAS

Buenos días,

Seguimos aprendiendo sobre los Juegos Olímpicos y las medidas. Primero corregimos las actividades de ayer:


Ahora, las actividades de hoy:

Unidad 10 - Unos juegos con historia

Para enviar el formulario, poned vuestro nombre (no son necesarios los apellidos), el curso y enviadlo al siguiente correo cuando aparezca la opción: juanantonioleonfelipe@gmail.com.

Os espero a las 1 en Meetings para resolver dudas:

https://educamadrid.webex.com/meet/juan.lopezescoz


Os recuerdo que debéis ir enviando todas las actividades que hemos ido haciendo en el tercer trimestre todos los que no lo hayáis hecho. Si tenéis dudas preguntad

me. 

Podéis enviarlas a mi correo electrónico: juan.lopezescoz@educa.madrid.org o por el medio que utilizáis normalmente.

Un abrazo,

Juan Antonio.




Comentarios

Entradas populares de este blog

18th June 2020

18th June 2020  Hello everyone!! This is our last work day of English so I want to thank you for this long time working hard with great effort. Congratulations!!  You´ve got superpower!! Today I have a proposal for you. Follow the missions to guess the secret code. Good luck!! ENGLISH MISSION See you tomorrow in our videomeeting...Have a nice day!!

Lunes, 20 de abril/ 20th APRIL 2020

Buenos días, Comenzamos una nueva semana con mucha energía. Además, ya nos queda menos para poder salir a la calle a disfrutar del aire fresco. A partir de la semana que viene podréis salir a pasear. ¡Qué suerte! Os dejamos las tareas para hoy: LENGUA Y MATEMÁTICAS ¡Al abordaje! Un abrazo, Juan Antonio. MONDAY 20 th APRIL 2020 SOCIAL SCIENCE Today we start a new unit called SPAIN(Unit 4 ) in our book. You will learn about our beautiful country. So go to page 62 and 63 and pay attention to the six photos. Complete activities 1 and 3 in your notebook. ENGLISH Today we start a new unit called DETECTIVES (Unit 7) in our Pupil´s and Activity book. You will learn about HOUSE vocabulary and PAST SIMPLE. So go to page 72 in your Pupil´s book and take a look to the twelve photo words about your HOUSE. Then complete Activity 1 in your Activity book page 70

Tuesday 28 th April 2020 / Martes, 28 de abril

TUESDAY 28th APRIL 2020 SOCIAL SCIENCE We continue in Spain´s relief map. Revise Spain´s most important MOUNTAIN RANGES and AUTONOMOUS COMMUNITIES *Look at the next two maps and identify information to complete this chart. What mountain ranges go through these autonomous communities? ¿Qué comunidades autónomas atraviesan estos sistemas montañosos?: MOUNTAIN RANGE AUTONOMOUS COMMUNITIES Cordillera Cantábrica Galicia,Asturias,Cantabria,País Vasco and Castilla y León Sistema Central Sistema Ibérico Pyrennes Sierra Morena Cordillera Bética ENGLISH Let´s learn more vocabulary in Unit 7 Pupil´s Book page 76 activity 1. Read the new words and complete the crossword on page 73 activity 1 in your Activity book. LENGUA Y MATEMÁTICAS  Buenos días, Aquí tenéis el enlace a las tareas de hoy. Espero que tengáis un buen día. ¡Al abordaje!...