Ir al contenido principal

THURSDAY 28th MAY 2020 / Jueves, 28 de mayo

THURSDAY 28th MAY 2020

SOCIAL SCIENCE

Today we continue with another period of history.

The fourth on the timeline: THE MODERN AGE

*After CATHOLIC KINGS (CHRISTIAN KINDOMS) reconquered Granada, a new period of the history starts: THE MODERN AGE.

*THE MODERN AGE is divided in two periods:

1-.THE EARLY MODERN AGE: Christopher Columbus discovered America.

2-.CONTEMPORARY AGE: Industrial Revolution


Después de que los Reyes Católicos reconquistaran Granada (REINOS CRISTIANOS), un nuevo periodo de la historia comienza: LA EDAD MODERNA.

LA EDAD MODERNA está dividida en dos periodos:

1-.La era moderna temprana: Cristóbal Colón descubre América.

2-.La edad contemporánea: La revolución industrial.

..........................................................................................................................................

1-.THE EARLY MODERN AGE: Christopher Columbus discovered America.

*The Catholic Kings period in Spain was very rich in art,literature and expeditions.

*Spain became a big empire who conquered a lot of territories all around the world.

*They gave money to Christopher Columbus to make a project to travel to India , but casually he arrived to a new land.It was America.

*Thanks to Christopher Columbus, nowadays in Spain we have different types of food like potatoes, corn or cacao( to make chocolate).

Watch this video to understad easier:


La época de los Reyes Católicos en España fue muy rica en arte,literatura y expediciones (viajes para descubrir nuevas tierras).

España llegó a convertirse en un gran imperio que conquistó muchos territorios alrededor del mundo.

Los Reyes Católicos dieron dinero a Cristóbal Colón par un viaje a la India pero por accidente llegó a una nueva tierra. Era América.

Gracias a Cristóbal Colón, hoy en día en España tenemos diferentes tipos de alimentos como patatas, maíz o cacao (para hacer chocolate).


2-.CONTEMPORARY AGE: Industrial Revolution

*In 1789 , there was a revolution in France.

*REVOLUTION is a very big change.People in France decided not to have a king or a queen anymore.Then a new period start: THE CONTEMPORARY AGE.

*In THE CONTEMPORARY AGE there were important changes and inventions. It was the INDUSTRIAL REVOLUTION.

Watch this video to understad easier:


En 1789, hubo una revolución en Francia.

Revolución es un cambio muy grande.La gente en Francia decidió no tener un rey o una reina nunca más.Fue el comienzo de un nuevo periodo:LA EDAD CONTEMPORÁNEA.

En la edad contemporánea hubo cambios muy importantes e inventos. Fue la REVOLUCIÓN INDUSTRIAL.

*COPY AND COMPLETE THE TABLES IN YOUR NOTEBOOK WITH INFORMATION FROM MY VIDEO/POSTER EXPLANATION:





THE EARLY MODERN AGE









CLICK HERE TO SEE CONTEMPORARY AGE CHARACTERISTICS:

CONTEMPORARY AGE INFORMATION   


THE CONTEMPORARY AGE








When you finish take a photo to the tables and send them to my email mar.muela@educa.madrid.org Thank you!



Cuando termines haz una foto a las tablas y envíalas a mi correo electrónico mar.muela@educa.madrid.org Gracias!!



ARTS

Tomorrow is the last day to send me your fossil photo.Up to date.



Mañana es el último día para enviarme tu trabajo de fósil.Ponte al día.

LENGUA Y MATEMÁTICAS

Buenos días,

Seguimos aprendiendo sobre los Juegos Olímpicos y las medidas. Primero corregimos las actividades de ayer:


Ahora, las actividades de hoy:

Unidad 10 - Unos juegos con historia

Para enviar el formulario, poned vuestro nombre (no son necesarios los apellidos), el curso y enviadlo al siguiente correo cuando aparezca la opción: juanantonioleonfelipe@gmail.com.

Os espero a las 1 en Meetings para resolver dudas:

https://educamadrid.webex.com/meet/juan.lopezescoz


Os recuerdo que debéis ir enviando todas las actividades que hemos ido haciendo en el tercer trimestre todos los que no lo hayáis hecho. Si tenéis dudas preguntad

me. 

Podéis enviarlas a mi correo electrónico: juan.lopezescoz@educa.madrid.org o por el medio que utilizáis normalmente.

Un abrazo,

Juan Antonio.




Comentarios

Entradas populares de este blog

TUESDAY 15th JUNE

TUESDAY 15 th JUNE  Today we revise  ALPHABET SOUNDS  through these activities: →ACTIVITY 1 : ABC COUNTDOWN Play this funny game forming the alphabet letters alphabet: ABC COUNTDOWN ACTIVITY →ACTIVITY 2 : WORD SPELLING Can you think of one word in English that begins with each letter of the alphabet? A nimal,  b anana,  c omputer... Can you continue until  z ? Write a list in your notebook: A is for....Animal B is for....Banana C is for ....Computer D is for..... →ACTIVITY 3 : SPELLING (MONTHS OF THE YEAR) SPELLING ACTIVITY

18th June 2020

18th June 2020  Hello everyone!! This is our last work day of English so I want to thank you for this long time working hard with great effort. Congratulations!!  You´ve got superpower!! Today I have a proposal for you. Follow the missions to guess the secret code. Good luck!! ENGLISH MISSION See you tomorrow in our videomeeting...Have a nice day!!

23rd APRIL 2020 INTERNATIONAL´S BOOK DAY

THURSDAY 23 rd APRIL 2020 / Jueves, 23 de abril ENGLISH Today we celebrate INTERNATIONAL´S BOOK DAY FOSTER TO READING ACTIVITY (Watch this video about THE GRUFFALO book) The Gruffalo After listening and watching to The Gruffalo, read  the following questions and choose the correct answer (all times you need to watch it): Where does the story take place? In the woods In the ocean In the city Which animal does the mouse not meet in the woods? An owl A bear A snake What meal does the fox invite the mouse to have with him? Breakfast Lunch Dinner What color is the Gruffalo’s tongue? Red Green Black What does the Gruffalo say is his favorite food? Roasted fox Owl ice cream Mouse on a slice of bread How many animals live in the tree? __________ What is the name of the big, fat animal in the tree? ___________________________________________ What anima...