Ir al contenido principal

THURSDAY 20TH MAY 2020 / Jueves, 20 de mayo


THURSDAY 20TH MAY 2020
SOCIAL SCIENCES

*In this TIMELINE you can see HISTORY divided in PERIODS
1st (first) PREHISTORY
2nd (second) ANCIENT HISTORY
3rd (third) MIDDLE AGES
4th (fourth) MODERN AGE
5th (fifth) CONTEMPORARY AGE


***Today we study PREHISTORY 




It´s the oldest period that started 5.000.000 years ago.
First humans appeared.
Watch this video to understand easier:


*Read the blue chart and after that complete the activity:


1.READ THE INFORMATION FROM THE BLUE CHART. COPY AND COMPLETE WITH IT THE FOLLOWING SENTENCES:
(Lee la información del cuadro azul y completa las siguientes oraciones)
a)First __________ appeared in Prehistoric times.
b)People lived in _________.
c)People made clothes from _______ _______.
d)People hunted and __________.
e)People collected _______ _______ and _______to eat.
f)They did _________ and __________.
g)They discovered ________.
h)They invented ____________.

ARTS
MAKE YOUR OWN FOSSIL!
Fossils are remained animals,plants or organisms from past times.
Los fósiles son restos de animales, plantas u organismos del pasado.



To do your own fossil you need to do salt mass:
INGREDIENTS
2 cups of flour
1 cup of salt
1 cup of water
A bowl to mix the mass
HOW TO DO IT
1-.Mix the flour, salt and water in a bowl or recipient.
2-.Knead the mixture into a homogeneus mass.
3-.To model the mass, put some flour on the table before it, in order to avoid the mass be stuck to the surface.
4-.Make a salt mass ball.
5-.Look for a small animal toy, a plant, a tree leave and print it on the mass. If you don´t have any of them you can draw shapes with the tip of a pencil.




When you finish take a photo and send it to my email mar.muela@educa.madrid.org Thank you!
DEADLINE: 29th May 2020



Para hacer tu fósil necesitas hacer pasta de sal:
INGREDIENTES
2 taza de harina
1 taza de sal
1 taza de agua
1 bol o recipiente para hacer la mezcla
¿CÓMO HACERLO?
1-.Mezcla la harina, la sal y el agua en un bol o recipiente.
2-.Amasa la mezcla hasta conseguir una masa homogénea.
3-.Para modelar la masa , pon algo de harina en la mesa para evitar que se quede pegada a la superficie.
4-.Haz una bola de pasta de sal.
5-.Busca un animal pequeño de juguete, una planta o una hoja de árbol y apreta contra la masa.Si no tienes nada de esto puedes dibujar sus formas con la punta de un lápiz.



Cuando termines , haz una foto y envíala a mi correo mar.muela@educa.madrid.org Gracias!
ÚLTIMO DÍA DE ENTREGA: 29 Mayo 2020

LENGUA Y MATEMÁTICAS

¡Ya estamos a jueves! Un último esfuerzo antes del fin de semana. Os dejo el vídeo con la corrección de las actividades de ayer:



Y aquí el calendario con las actividades:


Si tenéis dudas os espero a las 1 en Meetings a través de este enlace:


Un abrazo,
Juan Antonio.

Comentarios

  1. Una pregunta Mar.... Es una taza ó dos de harina?? Supongo q una... Esque arriba pone 2 y abajo una jaja

    ResponderEliminar
  2. Hola Gema! Son dos tazas de harina

    ResponderEliminar
  3. Este comentario ha sido eliminado por un administrador del blog.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

WEDNESDAY 3rd JUNE 2020 / Miércoles, 3 de junio

WEDNESDAY 3 rd JUNE 2020 NATURAL SCIENCES We continue with revision about HUMAN BODY SYSTEMS you learnt in 2 nd grade. To complete these activities, you don´t need your natural science book, just to pay attention to the information I pin in our blog. Continuamos con el repaso de los aparatos del cuerpo humano que vimos el curso pasado.No necesitas el libro de Natural sólo pon atención a la información que cuelgo en el blog. **Today we devote the lesson to the most important system in our body: NERVOUS SYSTEM and SENSES. ⇒NERVOUS SYSTEM It helps us to control our whole body and other systems.It´s like a boss who gives orders. Nos ayuda a controlar todo nuestro cuerpo y otros aparatos.Es como un jefe que da órdenes. *BRAIN:It controls everything that happens in our bodies.It receives messages from our five senses and gives instructions. *SPINAL CORD:It´s a cord where all nerves are connected to and the brain too. *NERVES:They carry messages to brain and instruc...