Ir al contenido principal

MONDAY 18th MAY 2020 / Lunes, 18 de mayo


MONDAY 18th MAY 2020
ENGLISH
*Today we revise a content you learnt on the 2nd grade:ORDINAL NUMBERS.
We use ORDINAL NUMBERS to order things in a sequence, for example a running race...Look at this video to understand easier:


Hoy repasamos los números ordinales que vimos el curso pasado.
Usamos los números ordinales para ordenar cosas en una secuencia, por ejemplo en una carrera....Pincha en este vídeo para entenderlo mejor (en el enlace de arriba)


*Here you have a chart with them:

*Now copy and complete these activities in your notebook to practice:
Ordinal Numbers

1.Which animal is the…

    1.Fourth?
    2.Seventh?
    3.Second?
    4.Sixth?
    5.Ninth?
    6.First?
    7.Third?
    8.Tenth?
    9.Eighth?
    10. Fifth?
2.Complete the sentences using the words below:

first    March   One    eighth     Thursday
J         second         fourth

  1. Wednesday is the third day of the week.
  2. A is the _________letter in the English alphabet.
  3. August is the_________month of the year.
  4. Two is the __________number.
  5. April is the ___________ month of the year.
  6. __________is the 4th day of the week.
  7. __________is the 3rd month of the year.
  8. __________is the 10th letter in the English alphabet.
  9. __________is the 1st number.
3.Write the following ordinal number:
1. Nineteenth: 19th
2. Thirteenth: ______
3. Twentieth: ______
4. Eleventh: _______
5. First: ______
6. Seventh: ______
7.Fifteenth: _______


LENGUA Y MATEMÁTICAS

¡Buenos días!

Comenzamos una nueva semana con las pilas cargadas después del fin de semana. Para hoy, como todos los lunes, trabajaremos las operaciones en Matemáticas. Recordad que tenéis que colocar bien los números para no liarnos.

En Lengua vamos a corregir nuestro borrador. Habéis hecho un buen trabajo, aunque siempre podemos mejorarlo. Os iré mandando las correcciones para que podáis mejorar vuestra descripción. Es muy importante que cuando lo paséis a limpio recordéis lo siguiente:

  • La presentación: la letra debe ser clara, escribimos para que los demás nos entiendan. Tenemos que evitar tachar palabras y que el texto sea claro y limpio.
  • Estructura: tenemos que organizar bien nuestras ideas, que el texto tenga un título y que se diferencie un párrafo de otro.
  • La ortografía: cuidado con las faltas de ortografía y los puntos.
HE DEJADO UN EJEMPLO PARA QUE PODÁIS TENER UNA IDEA DE CÓMO HAY QUE HACERLO.

TENÉIS TODA LA SEMANA PARA HACERLO. Así, hoy no tenéis que mnadarme nada. Mañana os daré el resultado de las operaciones para que comprobéis cómo lo habéis hecho.

Os dejo el enlace a las actividades:

https://view.genial.ly/5eaee6ce4655ba0d31b1e7a7/horizontal-infographic-review-unidad-9-los-animales

Un abrazo,
Juan Antonio.

Comentarios

Entradas populares de este blog

TUESDAY 15th JUNE

TUESDAY 15 th JUNE  Today we revise  ALPHABET SOUNDS  through these activities: →ACTIVITY 1 : ABC COUNTDOWN Play this funny game forming the alphabet letters alphabet: ABC COUNTDOWN ACTIVITY →ACTIVITY 2 : WORD SPELLING Can you think of one word in English that begins with each letter of the alphabet? A nimal,  b anana,  c omputer... Can you continue until  z ? Write a list in your notebook: A is for....Animal B is for....Banana C is for ....Computer D is for..... →ACTIVITY 3 : SPELLING (MONTHS OF THE YEAR) SPELLING ACTIVITY

18th June 2020

18th June 2020  Hello everyone!! This is our last work day of English so I want to thank you for this long time working hard with great effort. Congratulations!!  You´ve got superpower!! Today I have a proposal for you. Follow the missions to guess the secret code. Good luck!! ENGLISH MISSION See you tomorrow in our videomeeting...Have a nice day!!

23rd APRIL 2020 INTERNATIONAL´S BOOK DAY

THURSDAY 23 rd APRIL 2020 / Jueves, 23 de abril ENGLISH Today we celebrate INTERNATIONAL´S BOOK DAY FOSTER TO READING ACTIVITY (Watch this video about THE GRUFFALO book) The Gruffalo After listening and watching to The Gruffalo, read  the following questions and choose the correct answer (all times you need to watch it): Where does the story take place? In the woods In the ocean In the city Which animal does the mouse not meet in the woods? An owl A bear A snake What meal does the fox invite the mouse to have with him? Breakfast Lunch Dinner What color is the Gruffalo’s tongue? Red Green Black What does the Gruffalo say is his favorite food? Roasted fox Owl ice cream Mouse on a slice of bread How many animals live in the tree? __________ What is the name of the big, fat animal in the tree? ___________________________________________ What anima...