Ir al contenido principal

MONDAY 18th MAY 2020 / Lunes, 18 de mayo


MONDAY 18th MAY 2020
ENGLISH
*Today we revise a content you learnt on the 2nd grade:ORDINAL NUMBERS.
We use ORDINAL NUMBERS to order things in a sequence, for example a running race...Look at this video to understand easier:


Hoy repasamos los números ordinales que vimos el curso pasado.
Usamos los números ordinales para ordenar cosas en una secuencia, por ejemplo en una carrera....Pincha en este vídeo para entenderlo mejor (en el enlace de arriba)


*Here you have a chart with them:

*Now copy and complete these activities in your notebook to practice:
Ordinal Numbers

1.Which animal is the…

    1.Fourth?
    2.Seventh?
    3.Second?
    4.Sixth?
    5.Ninth?
    6.First?
    7.Third?
    8.Tenth?
    9.Eighth?
    10. Fifth?
2.Complete the sentences using the words below:

first    March   One    eighth     Thursday
J         second         fourth

  1. Wednesday is the third day of the week.
  2. A is the _________letter in the English alphabet.
  3. August is the_________month of the year.
  4. Two is the __________number.
  5. April is the ___________ month of the year.
  6. __________is the 4th day of the week.
  7. __________is the 3rd month of the year.
  8. __________is the 10th letter in the English alphabet.
  9. __________is the 1st number.
3.Write the following ordinal number:
1. Nineteenth: 19th
2. Thirteenth: ______
3. Twentieth: ______
4. Eleventh: _______
5. First: ______
6. Seventh: ______
7.Fifteenth: _______


LENGUA Y MATEMÁTICAS

¡Buenos días!

Comenzamos una nueva semana con las pilas cargadas después del fin de semana. Para hoy, como todos los lunes, trabajaremos las operaciones en Matemáticas. Recordad que tenéis que colocar bien los números para no liarnos.

En Lengua vamos a corregir nuestro borrador. Habéis hecho un buen trabajo, aunque siempre podemos mejorarlo. Os iré mandando las correcciones para que podáis mejorar vuestra descripción. Es muy importante que cuando lo paséis a limpio recordéis lo siguiente:

  • La presentación: la letra debe ser clara, escribimos para que los demás nos entiendan. Tenemos que evitar tachar palabras y que el texto sea claro y limpio.
  • Estructura: tenemos que organizar bien nuestras ideas, que el texto tenga un título y que se diferencie un párrafo de otro.
  • La ortografía: cuidado con las faltas de ortografía y los puntos.
HE DEJADO UN EJEMPLO PARA QUE PODÁIS TENER UNA IDEA DE CÓMO HAY QUE HACERLO.

TENÉIS TODA LA SEMANA PARA HACERLO. Así, hoy no tenéis que mnadarme nada. Mañana os daré el resultado de las operaciones para que comprobéis cómo lo habéis hecho.

Os dejo el enlace a las actividades:

https://view.genial.ly/5eaee6ce4655ba0d31b1e7a7/horizontal-infographic-review-unidad-9-los-animales

Un abrazo,
Juan Antonio.

Comentarios

Entradas populares de este blog

THURSDAY 20TH MAY 2020 / Jueves, 20 de mayo

THURSDAY 20TH MAY 2020 SOCIAL SCIENCES *In this TIMELINE you can see HISTORY divided in PERIODS 1 st (first) PREHISTORY 2 nd (second) ANCIENT HISTORY 3 rd (third) MIDDLE AGES 4 th (fourth) MODERN AGE 5 th (fifth) CONTEMPORARY AGE ***Today we study PREHISTORY   It´s the oldest period that started 5.000.000 years ago. First humans appeared. Watch this video to understand easier: *Read the blue chart and after that complete the activity: 1.READ THE INFORMATION FROM THE BLUE CHART. COPY AND COMPLETE WITH IT THE FOLLOWING SENTENCES: (Lee la información del cuadro azul y completa las siguientes oraciones) a)First __________ appeared in Prehistoric times. b)People lived in _________. c)People made clothes from _______ _______. d)People hunted and __________. e)People collected _______ _______ and _______to eat. f)They did _________ and __________. g)They discovered ________. h)They invented ______

11th JUNE 2020

THURSDAY 11 th JUNE Today we revise TIME →Look at this picture to remember how do we tell time in English. WHAT TIME IS IT? ***Now take a look to this video to understand easier: → To practice "What time is it? " click on this activities: TIME ACTIVITY 1 TIME ACTIVITY 2 (Cuando terminas la última actividad, te da dos opciones...elige "ENVIAR A MI PROFESOR" entonces introduces tu nombre, curso y mi correo electrónico mar.muela@educa.madrid.org Los resultados me llegarán a mi directamente. Después en la parte superior izquierda te aparecerá en color rojo inmediatamente la calificación de esta tarea). HAVE A NICE DAY!!